witam,
mam taki powracający problem - z kół dochodzi dźwięk podobny, jak w przypadku najechania na białą, chropowatą linie oddzielającą pasy na jezdni (coś w stylu tarcia). Ostatnio ASO poradziło sobie z tym problemem ustawiając zbieżność, ale usterka powróciła po kilku miesiącach - najpierw pojedyncze dźwięki przy wysokich prędkościach, później coraz bardziej ciągłe i przy niższych, aż do stanu jak na filmiku poniżej - przekroczenie 100 km/h i ciągły dźwięk.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Dodam jeszcze, że dźwięk występuje zarówno na zimowych jak i letnich oponach, nie ma bicia kierownicy, ani ściągania na bok No i oczywiście nie wpadłem w żadną większą dziurę (ASO pewnie nie będzie chciało uwierzyć).
co dziwne ja mam podobny dzwiek od piatku - kiedy zmienilem opony na letnie.
jak jezdzilem na felgach stalowych przez zime = nic
w piatke zmienilem na alusy z letnimi - i dudni - zwlaszcza jak sie jedzie powoli, bo jak szybko to zanika (albo nie slychac?)
bylem zeby obejrzeli - ponoc felga byla krzywa i opony do wymiany (najlepiej wszystko do wymiany - jak zawsze ;-) No to zaplacilem za te prostowanie felgi - teraz rzekomo piekna prosta - ale dudni dalej.
Za bardzo nie chce mi sie wymieniac od razu opon bo chcialem na nich ten sezon jeszcze przejezdzic. Daj znac co to bedzie u Ciebie. Bo mnie zaciekawilo i moze mam to samo...
jasne, dam znać - jutro jestem umówiony w serwisie.
Ostatnio pomogło ustawienie zbieżności, natomiast problem wrócił i występuje, tak jak pisałem, zarówno na oponach zimowych jak i letnich, aczkolwiek mam tylko jedne felgi stalowe, więc może to jest jakiś trop....
Ja stawiam, że macie wybite opony (wyząbkowane). Miałem to samo; nie ściągało, nie szarpało, a z kół dochodziło huczenie. W mojej O2 przed liftem były oryginalnie Good Year Eagle, które są wyjątkowo podatne na zabkowanie. Poczytajcie opinie na portalach oponiarskich. Wymieniłem opony i teraz jest OK, tzn. wróciło do normy.
Jakie macie opony? Też przychylam się do winy opon. Mam GY hydragrip Co prawda nie mam takiego "wycia" ale hałas też podobny jest do zużytych łożysk. O winie opon dowiedziałem się na stronie oponiarskiej. Widocznie GY mają tendencję do ząbkowania. Nie dajcie sobie wmówić, że to zawsze wina amorków. W przypadku opon GY to nie ich wina.
W poprzednim aucie miałem podobny problem ; przyczyną okazała się zmiana kierunku toczenia opon symetrycznych wynikająca z pomyłkowej zamiany kół stronami L<-->P .
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
jestem po wizycie w ASO - już podczas jazdy testowej doradca serw. stwierdził, że ten dźwięk nie pochodzi z kół/opon, zostawiłem autko na dwa dni i dzisiaj odebrałem, przyczyną było powietrze, które gdzieś się dostawało i powodowało ten szum. Niestety nie wiem dokładnie co zrobili bo autko odebrałem wieczorem i nie było już doradcy z wcześniejszej zmiany - wiem tylko, że grzebali coś przy lewych przednich drzwiach.
co dziwne ja mam podobny dzwiek od piatku - kiedy zmienilem opony na letnie.
jak jezdzilem na felgach stalowych przez zime = nic
w piatke zmienilem na alusy z letnimi - i dudni - zwlaszcza jak sie jedzie powoli, bo jak szybko to zanika (albo nie slychac?)
bylem zeby obejrzeli - ponoc felga byla krzywa i opony do wymiany (najlepiej wszystko do wymiany - jak zawsze ;-) No to zaplacilem za te prostowanie felgi - teraz rzekomo piekna prosta - ale dudni dalej.
Za bardzo nie chce mi sie wymieniac od razu opon bo chcialem na nich ten sezon jeszcze przejezdzic. Daj znac co to bedzie u Ciebie. Bo mnie zaciekawilo i moze mam to samo...
Kolego mam to samo i przyczyną na 100% u Ciebei i mnie są wyząbkowane opony - przełożone z tyłu ma przód - znana od kilku lat dolegliwość aut zwłaszcza kombi które nia sa obciążone (zawicha z tyłu przystosowana jest do lekkiego obciązęnia tyłu)
Opony są lekko wyząbkowane i faktycznie słychać bardzo jak sie jedzie wolno.
Mój kolega z Rzeszowa swego czasu oddał do wulkanizacji i mu je lekoo zeszlifowali i było OK.
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
dotyczyło to opon symetrycznych Firestone F-580 . Opony miały przebieg około 80 kkm , nigdy nie były zamieniane stronami a jedynie tył<-->przód po tej samej stronie więc bez zmiany kierunku toczenia . W serwisie koła zamienili stronami , zmienił się więc kierunek obrotu powodując "wycie" od około 50 km/h wzwyż . Opony były trochę przytarte , miały "rybią łuskę" na bieżniku co w połączeniu ze zmianą kierunku toczenia powodowało takie efekty .
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Niestety mam ten sam problem po przełożeniu opon z tyłu na przód. Wynika z tego, że tak jak kolega JerzyM23 pisze jest to TTTM. Nie wiem tylko czy to ma wpływ na inne podzespoły?
jestem po wizycie w ASO - już podczas jazdy testowej doradca serw. stwierdził, że ten dźwięk nie pochodzi z kół/opon, zostawiłem autko na dwa dni i dzisiaj odebrałem, przyczyną było powietrze, które gdzieś się dostawało i powodowało ten szum. Niestety nie wiem dokładnie co zrobili bo autko odebrałem wieczorem i nie było już doradcy z wcześniejszej zmiany - wiem tylko, że grzebali coś przy lewych przednich drzwiach.
W którym Aso w Krakowie to ci usunęli , bo wczoraj zaczęło sie u mnie to samo.
Ja od pewnego czasu zauważyłem zwiekszony hałas z przodu. Opony po przebiegu 10 000 ale dla pewnoślci przemieniłem tył na przód i to samo - dziwięki z czasem narastały - coś podobnego jak najazd na chropowatą biełą linię ale dużo mniej słyszalny.
Myślałem że to cos z półoskami lub co gorsza skrzynia. Mechanik w ASO jak się przejechał pierwszy raz też tak muślał.
Okazało się że prawe łożysko padło - wymienione na gwarancji auto ma 83 kkm.
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Jota w jote to samo co na filmiku. Dżwięk jak po pasach oddzielających jezdnie. Normalnie czary mary jadąc dziś z pracy wyło ostro zacząłem grzebać drzwiami kierowcy podczas jazdy , popuściłem klamke o jeden ząbek i ustało ku_ba masz racje dzięki za pomoc umawiam się do serwisu w najbliższym czasie. Aż mi się wierzyć niechce że powietrze może powodować taki dżwięk.
.... a juz myślałem , że tylko ja mam takie zwidy :szeroki_usmiech
U mnie problem zaczął się jak auto miało ok 8 tys przebiegu (mam je od nowośći), nie miałem czasu wiec do servisu nie było kiedy podjechać. Kiedyś już mnie ten dzwiek tak mocno zirytował, że nie wytrzymałem i podjechałem do servisu ( myśląc oczywiscie, ze jak to bywa w takich sytuacjach złoscliwosc rzeczy martwych i jak przyjdzie co do czego to dzwieku nie bedzie), dzieki Bogu podczas jazdy z osoba z servisu wyło az milo. Problem w tym, ze u mnie ten dzwiek wystepował od 140 km/h w góre. Okazało sie po obmacaniu deski, że dzwiek dochodzi z okolicy prawej kratki nawiewu na szybe. Buczenie było na tyle "mocne" ze było czuc mocne drzenie tej czesci deski rozdzielczej po polozeniu na niej dłoni. gosc stwierdził, ze do wymiany jest uszczelka drzwi przednich prawych a dzwiek wywołany jest "złym opływem powietrza" tej czesci samochodu. Stwierdził rowniez, ze opony jakie posiadam, a sa to bridgestone (w/g mnie do wyrzucenia :szeroki_usmiech ) sa OK i nie one powoduja takiego dzwieku
Po kolejnej jezdzie na wlasny rachunek ze szwagrem(mechanikiem :lol: ) stwierdzilismy, ze jak mam uchylona prawa szybe badz złożone prawe lusterko ten dzwiek wogóle nie wystepuje....
O co tu chodzi to ja juz nie wiem... :szeroki_usmiech chyba tttm :diabelski_usmiech
Udało się komuś ustalić przyczynę tego hałasu. U mnie się pojawia od kilku dni ale powyżej 100km/h i to w zależności czy z wiatrem czy pod (jak z to powyżej 120km/h). Pasażer twierdzi, że to z jego strony rezonuje, a ja że z mojej (kierowcy). Jutro sprawdzę koła czy nie mają ząbków/łusek i osłonę silnika razem z tłumikiem szumów. Osobiście przychylam się do wersji z opływem powietrza bo hałas pojawił się po myjni ciśnieniowej. Może myjący coś tym ciśnieniem mi podgiął :? We wtorek mam drogę do Wrocławia i jak pomyślę, że od Opola mam jechać w tym hałasie to odechciewa mi się jechać.
Wczoraj sprawdziłem opony i nic nie znalazłem. Ale w trakcie jazdy wystarczy lekko otworzyć szybę pasażera i przestaje buczeć. Poradźcie gdzie szukać tego "świerszcza" :|
[ Dodano: Nie 10 Cze, 12 20:54 ]
Odgrzewam temat...
Byłem na przeglądzie i regulacja drzwi załatwiła problem
Ogrzewam kotleta :-)
przyczyną hałasów jak na filmie z początku tematu jest wibrująca uszczelka wewnętrzna drzwi przednich przy słupku a. Naprawa polega na poluzowaniu górnego zawiasu drzwi i docisnieciu ich do nadwozia. ASO ma instrukcję serwisową usunięcia tej usterki.
Komentarz